Google+

Codul de etica SEO

Am aderat la urmatorul cod de legi ale eticii SEO:

Nici un prestator de servicii SEO nu va face rau intentionat vreunui client.
Aceasta implica folosirea oricarei proceduri sau tehnologii SEO cunoscute ( fara grija deosebita) cu rezultat in defavoarea clientului, site dat afara/exclus din motoarele de cautare sau directoare, sau site inoperativ. Adeziunea la standarde trebuie adresata prin Robots Exclusion Standard.

Nici un prestator de servicii SEO nu va viola/incalca intentionat nici una dintre regulile sau specificarile publicate din motoarele de cautare sau directoare.
In cazul in care regulile se schimba ( si ele se schimba destul de des) practicantul SEO va lua actiune imediata pentru a se conforma schimbarilor aplicabile clientilor. Cand regulile si ghidarea este neclara, prestatorul de servicii SEO cauta clarificari si asteapta aprobarea din partea motoarelor autorizate pentru a continua sa foloseasca fara nici un potential daunator procedurile si tehnologiile de care are nevoie.

Nici un prestator de servicii SEO nu va ofensa, induce in eroare, rani sau ofensa un client.
Toti indivizii folosind un motor de cautare pentru a ajunge la un site nu vor fi dusi in eroare de informatia furnizata de catre sau inspre motorul de cautare, nu vor fi ofensati sau dusi in eroare prin prezenta lor pe site-ul client. Aceasta include tehnica “ia si fugi”, in care paginile clientului nu contin sau nu sunt clar asociate cu fraza optimizata, sau sunt ofensive persoanei vizate.

Nici un prestator de servicii SEO nu va incalca intentionat vreo lege.
Aceasta implica incalcarea deliberata si continua a legilor dreptului de autor, serviciu, marca sau a celor referitoare la SPAM asa cum exista ele la nivel, statal, federal sau international.

Nici un prestator de servicii SEO nu va reprezenta fals continutul site-ului clientului.
Asta include practicarea aceleiasi versiuni diferite de pagini web la diferiti useri exceptand informatia modificata intentionat pentru a raspunde specificarilor si nevoilor browser-ului, sensibilitate la factorii: limba, specificarile nevoilor produsului. In general, TOATE cererile pt un anumit URL trebuie rezervate cu acelasi HTML de catre server.

Nici un prestator de servicii SEO nu va propune/prezenta munca altora, drept a lor.
Aceasta include preluarea totala sau partiala de la altii si prezentata drept munca proprie. Prestatorul de servicii SEO nu are voie sa faca copii ( cuvant cu cuvant, mot -mot, verbatim) din munca altora ( in loc sa realizeze singur) fara acordul avizat al acestora.

Nici un prestator de servicii SEO nu-si va prezenta in mod fals abilitatile, educatia, antrenamentul/priceperea, standardele de performanta, certificarile, afilierile, inventarul tehnic sau experienta celorlalti.
Aceasta include afirmatii cantitative legate de proiecte, performanta trecuta, resurse ale companiei ( oameni, echipament sau produse) si liste de clienti. Garantiile vor fi restrictionate/se vor opri la chestiunile asupra carora prestator de servicii SEO are control total.

Nici un prestator de servicii SEO nu va participa in vreun conflict de interese, fara a anunta in prealabil ambele parti.
Aceasta include scoaterea in evidenta a unui client in fata altuia in concurenta pt cuvinte cheie, doar pentru un castig mai mare al prestatorului de servicii SEO. Toti clientii sunt tratati egal si au drepturi egale in efortul de a le fi optimizate paginile.

Nici un prestator de servicii SEO nu va avea pretentii exagerate peste puterea clientului.
Aceasta include practicarea sau acceptarea unui numar prea mare de clienti competitivi pentru un cuvant cheie, sugerand ca toti vor fi in pozitiile de top la cautarea in motoare. Aceasta deasemenea implica si faptul ca rezultatele ar putea fi obtinute intr-un interval de timp imposibil conditiilor puse de motor de cautare, site si competitie.

Toti prestatorii de servicii SEO vor oferi clientilor proceduri interne si externe de realizare.
Aceasta include publicarea adreselor, numarul de telelefon pe primele pagini web, includerea unei a trei-a parti care sa aiba link permanent in site-ul practicantului si/sau contracte care sa includa sectiuni referitoare la aceasta.

Toti prestatorii de servicii SEO vor proteja confidentialitatea si anonimitatea clientilor lor cu privire la informatiile privilegiate la care au avut acces prin suportul lor de prestator de servicii SEO.
Toti prestatorii de servicii SEO sunt obligati sa protejeze informatia care nu este general cunoscuta ce ar putea dauna clientului. Prestatorul de servicii SEO nu va include publicarea de marturii sau logo-uri ale listelor de clienti, scoaterea pe piata, sau alte discutii colaterale implicand un client fara acordul acestuia.

Toti prestatorii de servicii SEO isi vor da tot interesul sa creasca sau sa mentina rangul clientului in motorul de cautare.
Prestatorul de servicii SEO este insarcinat sa foloseasca tehnologie si metodologie aprobata si apropriata pentru a imbunatati sau a mentine rangul clientului in fata schimbarilor tehnologiilor, competitiei si nevoilor site-ului client, la cautarea in motoare.

Versiune in engleza a SEO Code of Ethics de pe seo-point.com

6 Responses to “Codul de etica SEO”

  1. primele puncte imi amintesc de Asimov 🙂
    Pe de alta parte mi se pare ca codul etic al unui SEO seamana foarte mult cu cel al unui avocat.
    Apropo: ce parere semi-oficiala au adevaratii SEO despre firmele cu adresa de @gmail, care ofera servicii SEO si inscrieri in sute de milioane portaluri romanesti?

    1. gmail is cool, eu n-as lucra pe un outlook. Mai pus la colt cu intrebarea ta, nu stiu, sincer. Cred ca zic ca inscrierea in directoare face parte din seo 1.0 si noi suntem la final de seo 2.0! E o practica veche, care da roade doar pe termen scurt, cere mult, mult si plictisitor efort.

      personal, scriu rar despre seo. prefer sa optimziez decat sa scriu despre cum sa optimizez 🙂

  2. e bine de stiut inainte de a apela la un consultant seo

  3. Ader la codul de etica !!! Este exact ceea ce fac zi de zi cu clientii mei.

  4. Imi place cum suna asta: “”Nici un prestator de servicii SEO nu va avea pretentii exagerate peste puterea clientului. tare rau

  5. Prin incheierea unui contract intre parti s-ar rezolva din lucruri.

Leave a Reply

Google+